Gullsnittvinnerne er kåret

Fotograf Petrus Olsson, byrå: SMFB for Supertanker, AD/designer: Carl-Erik Conforto, kunde: LOfavør. Juryens uttalelse: Det er som et kunstverk! Fint lys, klassisk - vakkert, Fine detaljer, bra tanker bak

Kåringen av de beste reklamebildene fra 2012 gikk av stabelen fredag 8.mars på Månefisken i Oslo. Gullsnitt arrangeres hvert år av Norske Reklamefotografer og er etablert som Norges viktigste konkurranse i kommersielt fotografi.

Fotograf Petrus Olsson, byrå: SMFB for Supertanker, AD/designer: Carl-Erik Conforto,  kunde: LOfavør. Juryens uttalelse: Det er som et kunstverk! Fint lys, klassisk - vakkert, Fine detaljer, bra tanker bak
Fotograf Petrus Olsson, byrå: SMFB for Supertanker, AD/designer: Carl-Erik Conforto, kunde: LOfavør. Juryens uttalelse: Det er som et kunstverk! Fint lys, klassisk – vakkert, Fine detaljer, bra tanker bak

Gullsnitt er en konkurranse der fotografer og byråer har mulighet til å sende inn sine beste reklamekampanjer og kommersielle arbeider med fokus på fotografiet. Juryen har i år bestått av fotograf Morten Qvale, fotograf Bård Ek, agent Cathrine Sigurdsen fra Tinagent, fotograf Espen Nersveen, fotograf og designer Tine Poppe, AD Simon Oldani fra Involve og AD André van Ingelem fra Leonberg.

Kategoriene det juryeres i er byråprisen, reklame, mote, portrett, musikk, produkt, mat/drikke, interiør/arkitektur, næringsliv/profil, egenpromotering på nett, årets nykommer og eget arbeid.

Mer fra Kristin Skåmedal

Saueslepp vant Leserbildet #3

I årets tredje runde av leserbildet mottok redaksjonen mange naturbilder, og det...
Les mer